Tom Vandooren
Tom Vandooren studeerde Sociaal Werk (optie sociaal-cultureel vormingswerk) en behaalde een master in toegepaste arbeid- en organisatiepsychologie (NL) en een doctorate in Business Adminstration (UK). Hij bouwde verschillende werkervaringen op in de Bijzondere Jeugdzorg, opvang kandidaat-asielzoekers, buurtwerk en Algemeen Welzijnswerk. Doorheen zijn - al snel leidinggevende - ervaring en diverse managementsopleidingen werd hij gebeten door de HRM-microbe. Na een carrière als coördinator, adjunct-directeur en directeur medewerkers en organisatie, Is hij op vandaag zelfstandig consultant en docent in de Arteveldehogeschool.
In 2014 publiceerde hij het boek "Sturen en stuwen. 101 vragen over HRM in social profit" (uitg. ACCO), en in 2018 verscheen "Te mooi om (niet) waar te zijn. Klantgericht organisatieontwerp in social profit." (uitg. Vanden Broele), gevolgs door "Maar wij hebben tich geen klanten" (OWL Press) in 2023.
Tom volgde én organiseerde diverse seminars en masterclasses met Fred Lee (If Disney ran your Hospital), en “verdiende zijn oren” bij Disney Institute, waar hij de opleidingen “Business Excellence” en “Quality Service” volgde.
Tom is geprikkeld door mensen die werken met mensen, de link tussen tevredenheid en efficiëntie en innovatie en creativiteit.
Bij Tom kan u terecht voor
- inspirerende lezingen en keynotes
- strategisch organisatie-advies
- ondersteuning bij doorlichting en opmaken stappenplan
Jan Gorremans
Jan Gorremans studeerde Industrieel Ingenieur Elektro Mechanica aan don Bosco, KDG te Antwerpen. Zijn professionele loopbaan heeft Jan voornamelijk doorgebracht in de profit bij grote nationale en internationale organisaties, gespecialiseerd in … als ‘generalist’ is dat moeilijk te definiëren. Doorheen de jaren verlegde Jan zijn focus van de mechanisch/technologisch- naar de menselijke processen en interacties. Leiding geven, people- en project management in verschillende domeinen waar veel mensen operationeel zijn (logisitek-,luchthavens-, …) zowel in binnen als buitenland, implementatie van transformaties en process verbetering hebben voor hem geen geheimen meer.
Jan omschrijft een boeiende uitdaging als het managen van de link tussen emotie en ratio: de verantwoordelijkheid over teams, dienstverlening aan mensen, alsook garanderen van de kwaliteit en financiële rentabiliteit in een cultuur van vertrouwen-collegialiteit-diversiteit en permanent streven naar efficiëntie.
Ook Jan “verdiende zijn oren” bij Disney Institute, waar hij de opleidingen “Business Excellence”, “Quality Service” en “Leadership Excellence” volgde.
Jan is geprikkeld door de balans tussen emotie en ratio, klantvriendelijkheid en de business ‘behind the magic’.
Bij Jan kan u terecht voor
- Ondersteuning bij doorlichting en opmaken stappenplan, process analyse en - optimalisatie
- Project management: uitvoeren van transformatie en veranderingstrajecten
- Inspirerende lezingen en keynotes