Maar wij hebben toch geen klanten?

Maar wij hebben toch geen klanten?

Klantgericht organiseren in social profit

Heb je je ooit afgevraagd waarom socialprofitorganisaties zo zelden in erelijsten van klantgerichte organisaties voorkomen? Zijn ze dan niet klantgericht? Of zijn patiënten, bewoners, cliënten, burgers ... simpelweg geen klanten?

 

Toch wel! Dit boek breekt een lans voor klantgericht werken en organiseren in social profit, en verkent wat klantgerichtheid kan betekenen in sectoren zoals zorg, welzijn, bestuur en onderwijs. Via inspirerende voorbeelden uit de profitsector ontdek je hoe je (steeds) waardevol(ler) kunt zijn voor je klanten. Bovendien leer je hoe je klantgerichtheid kunt verankeren in het organisatieontwerp: van leiderschap tot procesontwerp, van kwaliteitszorg tot communicatie.

 

Want achter elk mooi verhaal schuilt een mens, maar achter honderd mooie verhalen schuilt een systeem.

Vandooren T.

Owl Press, 2023

ISBN: 9789072201423